Ongewenst gedrag

Om de kans op ongewenst gedrag te verkleinen heeft het NOC*NSF in samenwerking met het ministerie van Sport de VOG (Verklaring omtrent het gedrag) voor vrijwilligersorganisaties in de sport gratis ter beschikking gesteld. HV Omega stelt de aanvraag van een VOG voor alle trainers, coaches en begeleiders van jeugdteams verplicht.

Ondanks dat je je best doet voor een veilig sportklimaat kan er ongewenst gedrag voorkomen binnen een vereniging. Heb je hier ervaring mee blijf hier dan vooral niet mee rondlopen! Binnen de vereniging hebben we 1 vertrouwenscontactpersoon. Zij acteert onafhankelijk van het bestuur en je kunt contact met haar opnemen als je in een situatie zit, die je wilt bespreken, maar persoonlijk wilt houden.

Voor contact met de vertrouwenscontactpersoon klik op de onderstaande knop: